Lyhenteet

Verkkokauppa

Käyttöliittymän kieli: Suomeksi In English

SFS Kauppa / Tuoteuutiset / Asiakaspalaute kevät 2017

Kiitos palautteesta

SFS kehittää verkkokauppaansa ja online-palvelua vastaamaan mahdollisimman hyvin käyttäjien tarpeita. Kevään ja kesän aikana olemme selvittäneet palvelujen käyttäjien kokemuksia ja kehitystarpeita. Lämmin kiitos kaikille, jotka ovat antaneet meille palautetta.

Huhtikuussa SFS lähetti nettikyselyn kaikille verkkokaupan ja online-palvelun käyttäjille. Kyselyyn vastasi useita kymmeniä käyttäjiä. Lisäksi kesäkuussa toteutimme käytettävyystestauksen, johon osallistui 10 palvelujen käyttäjää.

Saimme kyselystä ja käytettävyystestistä paljon rakentavaa palautetta ja kehittämisehdotuksia. Analysoimme kaikki palautteet kesän aikana, ja syksyllä jatkamme palvelun kehittämistä vastaamaan entistä paremmin käyttäjien tarpeita.

Tutkimusten perusteella käyttäjät ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä verkkokauppaan ja online-palveluun. Verkkokaupan käyttäjien mielestä kaupan erityinen valtti on standardien saaminen nopeasti käyttöön, kun lataa ne pdf-tiedostona omalle koneelle vaikka saman tien. Kehittämiskohteena pidettiin muun muassa toisiinsa liittyvien standardien löytämistä. Vinkki: Julkaisun tuotekortilla on listaus ao. standardin velvoittavista viittauksista sekä sidokset, jotka kertovat kyseiseen julkaisuun liittyvistä mahdollisista korjauksista, lisäyksistä ja käännöksistä.

Online-palvelun käyttäjät arvostavat standardikokoelman ajan tasaisuutta eli käytössä on aina uusin versio julkaisusta. Kehityskohteiksi nostettiin muun muassa hakutoiminto.

Jos tarvitset apua verkkokaupan tai online-palvelun käyttöön, kannattaa tutusta ohjeisiin. Ne löydät sivuston alareunasta. Myös SFS:n asiakaspalvelu auttaa mielellään palvelun käytössä (sales@sfs.fi, puh. 09 1499 3353).