Lyhenteet

- A / A +

Takaisin

SFS-EN 16186-1:2015 + A1:2018:en

Railway applications. Driver's cab. Part 1: Anthropometric data and visibility

Tuote ladattavissa heti Toimitusaika on noin 1 - 2 työpäivää Toimitusaika on 3 - 5 työpäivää.
Soveltamisala
Suomenkielistä soveltamisalaa ei ole saatavissa.

"This part of EN 16186 applies to driver’s cabs of Electrical Multiple Unit (EMU), Diesel Multiple Unit (DMU), railcars, locomotives and driving trailers.
NOTE 1 This standard applies to rolling stock in the scope of the Directive 2008/57/EC."
This part of EN 16186 applies to driver's desks installed on the left, on the right, or in a central position in the driver’s cab.
For OTMs, see EN 14033 1 "deleted text" and EN 15746 1 "deleted text".
This part of EN 16186 defines:
- anthropometric data;
- visibility conditions from the driver's cab, including forward visibility and the reference positions of line-side signals to be considered;
- assessment methods.
"NOTE 2 Due to railway systems constraints the level of visibility provided to the persons outside the defined anthropometric range may vary. It is up to the operator’s safety management system to address the potential restriction of front visibility, if the driver uses extreme seat positions combined with extreme body heights."
"The actual seating and positioning habits of drivers regarding visibility, whether drivers are in or outside the range of anthropometric data of this standard is outside the scope of this document."
"This standard is not intended to be applicable for tramways, metros and light rail vehicles."


Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa Yhteinen Toimialaliitto, www.ytl.fi.
Tuoteryhmä(t)
Sidokset
Velvoittavat viittaukset
Tässä julkaisussa ei ole velvoittavia viittauksia
Direktiivi
2008/57/EC Rautatiejärjestelmän yhteentoimivuudesta yhteisössä

http://ec.europa.eu »
Vahvistuspäivä
21.12.2018
Julkaisupäivä
25.12.2018
Painos
2
Sivumäärä
21
Julkaisun kieli
englanti

Takaisin