1 Soveltamisalue Tämä tekninen raportti opastaa laatimaan ja ylläpitämään dokumentointia, jota tarvitaan vaikuttavan laadunhallintajärjestelmän varmistamiseksi siten, että se soveltuu organisaation erityistarpeisiin. Näiden ohjeiden noudattaminen auttaa luomaan dokumentoidun järjestelmän, jota sovellettavassa laadunhallintajärjestelmästandardissa vaaditaan. Tätä teknistä raporttia voidaan käyttää muidenkin kuin ISO 9000 -standardien mukaisten hallintajärjestelmien dokumentointiin, esimerkiksi ympäristöjärjestelmien ja turvallisuusjärjestelmien dokumentointiin. HUOM. Kun menettely on dokumentoitu, käytetään usein termiä ”dokumentoitu menettely”.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Foreword
Introduction
1 Scope
2 Normative reference
3 Terms and definitions
4 Quality management system documentation
4.1 General
4.2 Purposes and benefits
4.3 Quality policy and its objectives
4.4 Quality manual
4.5 Documented procedures
4.6 Work instructions
4.7 Forms
4.8 Quality plans
4.9 Specifications
4.10 External documents
4.11 Records
5 Process of preparing quality management system documentation
5.1 Responsibility for preparation
5.2 Method of preparation of quality management system documentation
5.3 Use of references
6 Process of approval, issue and control of quality management system documents
6.1 Review and approval
6.2 Distribution
6.3 Incorporation of changes
6.4 Issue and change control
6.5 Uncontrolled copies
Annex A Typical quality management system documentation hierarchy
Annex B Example of structured text work instructions