Standardin ISO/IEC 20000 tässä osassa esitetään ohjeistusta standardin ISO/IEC 20000-1 mukaisen palvelunhallintajärjestelmän toteuttamiseen. Standardin ISO/IEC 20000 tässä osassa annetaan esimerkkejä ja ehdotuksia, joiden avulla organisaatiot kykenevät tulkitsemaan standardia ISO/IEC 20000-1 ja toimimaan sen mukaisesti. Näihin esimerkkeihin ja ehdotuksin sisältyvät myös viittaukset standardin ISO/IEC 20000 muihin osiin sekä muihin aihetta koskeviin standardeihin. Standardin ISO/IEC 20000 tämä osa ei edellytä tiettyjen parhaiden käytäntöjen mallin noudattamista, ja palveluntuottaja voi käyttää yleisesti hyväksyttyjen ohjeistusten ja omien tekniikoidensa yhdistelmää.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Foreword
Introduction
1 Scope
1.1 General
1.2 Application
2 Normative references
3 Terms and definitions
4 Service management system general requirements
4.1 Management responsibility
4.2 Governance of processes operated by other parties
4.3 Documentation management
4.4 Resource management
4.5 Establish and improve the SMS
5 Design and transition of new or changed services
5.1 General
5.2 Plan new or changed services
5.3 Design and development of new or changed services
5.4 Transition of new or changed services
5.5 Documents and records
5.6 Authorities and responsibilities
6 Service delivery processes
6.1 Service level management
6.2 Service reporting
6.3 Service continuity and availability management
6.4 Budgeting and accounting for services
6.5 Capacity management
6.6 Information security management
7 Relationship processes
7.1 Business relationship management
7.2 Supplier management
8 Resolution processes
8.1 Incident and service request management
8.2 Problem management
9 Control processes
9.1 Configuration management
9.2 Change management
9.3 Release and deployment management
Annex A Interfaces between processes and integration of processes with SMS (informative)