Käsikirja sisältää pk-organisaatioille tarkoitettuja, standardin ISO 9001:2015 Laadunhallintajärjestelmät. Vaatimukset mukaisen laadunhallintajärjestelmän laatimista ja toteuttamista koskevia ohjeita.
ISO 9001 -standardin vaatimukset ovat yleisiä, ja ne on tarkoitettu soveltuviksi kaikille organisaatioille niiden tyypistä, koosta ja niiden tuottamista tuotteista ja palveluista riippumatta. Tässä käsikirjassa keskitytään pk-organisaatioihin; i) ohjeistukseen, mitä standardin ISO 9001:2015 eri kohdat tarkoittavat pk-yrityksissä ja ii) siihen, miten ne voivat parhaiten hyötyä laadunhallintajärjestelmästä. Lukija saa hyvän ymmärryksen siitä, mikä laadunhallintajärjestelmä on. Myös järjestelmän vaatimukset ja implementointiprosessi kuvataan. Yritykset jotka ovat käyttäneet ISO 9001-standardin edellistä versiota saavat apua nykyisen järjestelmänsä muuttamiseen siten, että se vastaa vuoden 2015 painoksen vaatimuksia.