Tässä asiakirjassa annetaan ohjeistusta asiakastyytyväisyyden seuranta- ja mittausprosessien määrittelemiseen ja toteuttamiseen. Asiakirja on tarkoitettu kaikenlaisten organisaatioiden käyttöön niiden tyypistä tai koosta taikka niiden tarjoamista tuotteista ja palveluista riippumatta. Asiakirjassa keskitytään organisaation ulkopuolisiin asiakkaisiin. HUOM. Tässä asiakirjassa termeillä "tuote" ja "palvelu" viitataan organisaation tuotoksiin, jotka on tarkoitettu asiakkaille tai joita asiakkaat tarvitsevat.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Esipuhe (ISO)
Johdanto
1 Soveltamisala
2 Velvoittavat viittaukset
3 Termit ja määritelmät
4 Käsitteet ja ohjaavat periaatteet
4.1 Yleistä
4.2 Asiakastyytyväisyyden käsite
4.3 Ohjaavat periaatteet
5 Asiakastyytyväisyyden seurannan ja mittauksen puitteet
5.1 Organisaation toimintaympäristö
5.2 Luominen
6 Suunnittelu ja kehittäminen
6.1 Tarkoituksen ja tavoitteiden määrittely
6.2 Rajauksen ja taajuuden määrittäminen
6.3 Toteuttamismenetelmien ja vastuiden määrittäminen
6.4 Resurssien kohdentaminen
7 Toiminta
7.1 Yleistä
7.2 Asiakkaiden odotusten tunnistaminen
7.3 Asiakastyytyväisyystiedon kerääminen
7.4 Asiakastyytyväisyystiedon analysointi
7.5 Asiakastyytyväisyystiedoista viestiminen
7.6 Asiakastyytyväisyyden seuranta
8 Ylläpito ja parantaminen
Liite A Tämän asiakirjan sekä standardien ISO 10001, ISO 10002 ja ISO 10003 väliset yhteydet (opastava)
Liite B Asiakastyytyväisyyden käsitemalli (opastava)
Liite C Asiakkaiden odotusten tunnistaminen (opastava)
Liite D Asiakastyytyväisyyden suora mittaus (opastava)
Liite E Asiakastyytyväisyystiedon analyysi (opastava)
Liite F Asiakastyytyväisyystietojen käyttäminen (opastava)