Tässä asiakirjassa annetaan ohjeistusta, joka koskee ihmisten täysipainoista osallistumista organisaation laadunhallintajärjestelmään sekä heidän osallistumisensa ja osaamisensa parantamista. Asiakirjaa voidaan soveltaa kaikkiin organisaatioihin niiden koosta, tyypistä tai toiminnasta riippumatta.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Esipuhe (ISO)
Johdanto
1 Soveltamisala
2 Velvoittavat viittaukset
3 Termit ja määritelmät
4 Organisaation ja laatukulttuurin toimintaympäristö
4.1 Näkökohdat
4.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin
4.3 Mahdolliset toimenpiteet
4.4 Mahdolliset hyödyt
5 Johtaminen
5.1 Näkökohdat
5.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin
5.3 Mahdolliset toimenpiteet
5.4 Mahdolliset hyödyt
6 Suunnittelu ja strategia
6.1 Näkökohdat
6.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin
6.3 Mahdolliset toimenpiteet
6.4 Mahdolliset hyödyt
7 Tietämys ja tietoisuus
7.1 Näkökohdat
7.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin
7.3 Mahdolliset toimenpiteet
7.4 Mahdolliset hyödyt
8 Osaaminen
8.1 Näkökohdat
8.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin
8.3 Mahdolliset toimenpiteet
8.4 Mahdolliset hyödyt
9 Parantaminen
9.1 Näkökohdat
9.2 Viittaukset standardiin ISO 9001 sekä muihin laadunhallintastandardeihin ja -järjestelmiin