Tässä asiakirjassa määritellään palvelun erinomaisuuteen liittyvät termit, periaatteet ja malli ensiluokkaisen asiakaskokemuksen ja asiakkaiden pysyvän ilahtumisen saavuttamiseksi. Asiakirjassa ei keskitytä perustasoisen asiakaspalvelun, vaan erinomaisen palvelun tarjoamiseen. Asiakirja soveltuu kaikenlaisille palveluita tuottaville organisaatioille, kuten kaupallisille organisaatioille, julkisille palveluille sekä voittoa tavoittelemattomille organisaatioille.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Esipuhe (ISO)
Johdanto
1 Soveltamisala
2 Velvoittavat viittaukset
3 Termit ja määritelmät
4 Palvelun erinomaisuuden merkitys ja hyödyt
5 Palvelun erinomaisuuden periaatteet
6 Palvelun erinomaisuuden malli
7 Palvelun erinomaisuuden mallin tekijät
7.1 Palvelun erinomaisuuden johtaminen ja strategia
7.2 Palvelun erinomaisuuden kulttuuri ja henkilöstön sitoutuminen