1 Soveltamisala 1.1 Tämä tekninen ohje sisältää suosituksia palveluntarjoajille (ja alihankkijoille) tehokkaaseen ja suorituskykyiseen hallintoperiaatteisiin ja käytännöt asennukseen, testaukseen, turvapuhelinjärjestelmän käyttöön ja huoltoon sisältäen teknisen kaluston ja organisaation avustajat. 1.2 Nämä tekniset ohjeet kattavat seuraavat näkökannat: a) yleiset palveluiden standardit b) suhteet käyttäjiin c) asennus käyttäjän kotiin d) hälytystenvastaanottopalvelut e) testaus ja ylläpito f) reagointiin liittyvät järjestelyt g) vierailut käyttäjien luona h) käyttörekisterit i) aliurakoiden järjestely j) henkilökunta k) riskien hallinta. HUOM. Turvapuhelinjärjestelmän tehokkuuteen vaikuttaa paljon hallinnointi, järjestelmä ja järjestelmän integrointi muihin palveluihin. 1.3 Tämä tekninen ohje koskee turvapuhelinpalveluiden toteutusta organisaatioille, jotka käyttävät palkattua henkilökuntaa tai vapaaehtoistyöntekijöitä. Ohjeet eivät koske turvapuhelinjärjestelmän käyttöä muodollisiin järjestelyihin yksilön ja lähimpien ystävien sekä perheen tarjoamaan apuun, vaikka ohje voi antaa neuvoa asioihin joita yksilön pitää harkita.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SESKO ry, puh. 050 571 6048.