Tässä kansainvälisessä standardissa määritellään brändin taloudellisen arvon määrittämisen käytäntöihin ja menetelmiin liittyvät vaatimukset. Tässä kansainvälisessä standardissa määritellään brändin arvonmäärityksen puitteet, kuten sen tavoitteet, perusteet, lähestymistavat, arvonmääritysmenetelmät ja laadukkaan tiedon hankinta ja oletusten tekeminen. Standardissa määritellään myös arvonmääritystulosten raportointimenetelmät.
Tämän julkaisun valmistelusta Suomessa vastaa SFS Suomen Standardit, puh. 09 149 9331.
Sisällysluettelo
Foreword
Introduction
1 Scope
2 Terms and definitions
3 General requirements
3.1 Transparency
3.2 Validity
3.3 Reliability
3.4 Sufficiency
3.5 Objectivity
3.6 Financial, behavioural and legal parameters
4 Specific requirements
4.1 Declaration of purpose
4.2 Value concept
4.3 Identification of brand
5 Valuation approaches and methods
5.1 General considerations
5.2 Income approach
5.3 Market approach
5.4 Cost approach
6 Necessary valuation inputs
6.1 Market and financial data
6.2 Behavioural aspects
6.3 Legal aspects
6.4 Sourcing and use of quality data and assumptions